Eurooppa Maahanmuutto

Liettua aikoo turvata rajansa siirtolaisilta voimankäytöllä

Liettuan armeijan sotilas. Kuva Shutterstock.

Liettua on ohjeistanut rajajoukkojaan käyttämään tarvittaessa voimaa siirtolaisten käännyttämiseksi.

– On mahdotonta hyväksyä sitä, että rajavartijat joutuvat maahanmuuttajien väkivallan kohteeksi, sanoi apulaisministeri Arnoldas Abramacicius tilanteesta EU-ulkorajalla.

Liettuan hallitus syyttää Valko-Venäjän diktaattoria Aljaksandr Lukašenkaa kolmansien maiden siirtolaisten lähettämisestä rajalle. Toimien takana on Liettuan mukaan kosto Valko-Venäjälle asetetuista EU-pakotteista. Liettuan sisäministeriö ilmoitti, että Valko-Venäjän joukot jopa ovat saattaneet väkijoukkoja rajalle.

Tänä vuonna noin 4000 siirtolaista on saapunut tähän mennessä Liettuaan Valko-Venäjän kautta. Tiistaina Liettuan viranomaiset käännyttivät 180 laitonta siirtolaista rajalta.

Liettuan hallitus pelkää, että yli 10 000 siirtolaista saattaa yrittää päästä maahan, koska Valko-Venäjä tuo siirtolaisia Irakista Eurooppaan suorilla lennoilla lähettääkseen heidät EU-maihin.

EU lupasi maanantaina Liettualle taloudellista tukea siirtolaisvirtojen hallinnoimiseksi. Liettua aikoo rakentaa raja-aidan Valko-Venäjän rajalle estääkseen siirtolaisvirtaa saavuttamasta maata.

Samaan aikaan Liettuan väestö kritisoi voimakkaasti siirtolaisten majoituspaikkojen perustamista. Vastikään Liettuassa Vilnan lähellä sijaitsevan 500 asukkaan Rudninkain kylän väestö vastusti mielenosoituksella hallituksen suunnitelmia perustaa uusi leiri, jonka pitäisi majoittaa jopa 1500 laitonta siirtolaista.

Lähteet Junge Freiheit, Kansalainen (, 2).

Tilaa
Ilmoita
guest
143 Kommenttia
Uusin
Vanhin Äänestetyin
Palautteet
Näytä kaikki kommentit
hys...hyss..

”Maanviljelijä kannakselta” kp kanssa väijymään ja kaveri lippaanlattaajaksi, niin eipä tulla läpi.
Meinaan, on tehonnu ennenkin!

juha II

Aivan oikein. Saksan ja Neuvostoliiton eupiirijako sopimuksen mukaisesti Baltian maat kuuluivat vm. Baltian maat taipuivat Neuvostoliiton vaatimuksiin saada tukikohtia maiden alueilta.

Suomi pysyi tuolloin taipumattomana ja taisteli elämänsä puolesta Talvisodassa itselleen itsenäisyyden, vaikka menetti tärkeän alueen niin väestöpoliittisesti, taloudellisesti ja maataloustuotannon kannalta.

Mutta nyt baltian maat seisovat ase kädessä puolustaakseen omin käsin elämänmuotoaan niin kauan kunnes EU ne aivanb kuten Neuvostolitto ne raiskaa!

Arvi A.

Ei muslimeita Eurooppaan.

Markku Nieminen
  1. Hyvä. Se onkin ainoa tapa torjua valloittajat ja maahantunkeutujat. On aina ollut!
Juukeli

Toivottavasti uskaltavat ottaa riittävän kovat otteet että raja pitää välittämättä mistään prysselin ääliöitä joka maa saa pitää itsensä puhtaana

halpatyöhaukka

Ongelma sikiää siitä kun YK:n Agenda 2030 velvoittaa poistamaan köyhyyden ja pienentämään maiden välisiä elintasoeroja.
Kehitysmaiden megasyntyvyys estää tulevaisuudessa köyhien vaurastumisen, joten nyt sitten kokeillaan afroarabien roudaamista asyylikyydillä Eurooppan sosiaalitukien ja nälkätyön ääreen.
Samalla läntinen keskiluokka pääsee harrastamaan downshiftaamista ja muuta ”vihreyttä”.

John Quiman

Keinotekoinen maiden välisten tuloerojen kaventuminen onnistuu vain siten, että kaikissa maissa tulot vastaavat köyhimpien tulotasoa. Ehkei ihan noin, mutta tuo on suunta. Suomessa se tarkoittaa elintason tippumista rajusti.

Tuloerot syntyvät tuottavuudesta, ei mistään pahasta tahdosta. Jos halutaan nostaa tulotasoa jossain köyhässä maassa ilman tuotannon nousua, tarkoittaa se ansiotonta tulojen kasvua, joka on tulonsiirtoa eli tuottavuuden siirtoa vauraammasta maasta köyhempään maahan, mutta se ei pitkällä tähtäimellä johda muuhun kuin tuottavuuden heikkenemiseen vauraissa maissa. Se ei nosta köyhien maiden tuottavuutta.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Vileeni

Nuo Agenda 2030:n elintasotavoitteet toteutuvat parhaiten jos maat muutetaan entisen Neuvostoliiton kaltaisiksi: kukaan ei kuole nälkään, lääkäriin pääsee, klaanit eivät juhli koska tuomiot ovat pitkiä sekä vankilat karuja ja vain pieni osa ihmisistä kykenee elämään keskiluokkaista elämää.

Ilkka Forsten

Ilmaisin saman aikoinaan vähän arkisemmalla tavalla. Sanoin että onko siinä mitään järkeä viedään leipää vauraammilta niille joilla sitä ei ole, sillä tulokseksi ei saada yhtä hyvää elämää molempiiin päihin janaa, vaan tilannne jossa siltä(kin) loppuu leipä pöydästä josta sitä ollaan ottamassa tasapuolisuuden nimissä. Kuka silloin ruokii ja kenet ?

Ilkka Mänttäri

Niin YK:n agenda on vain agenda, se ei sido ketään jos maan päättäjät eivät niin halua. On sen verran korruptoitunut järjestö että olisi viisainta erota siitä, samoin kuin EU:sta. Jäisipä pieni Suomi ainakin historiaan maana joka näki mihin kehitys menee. Meidän tulisi olla kokoamme suurempi myös tässä asiassa.

John Quiman

Vallankahvasta epätoivoisesti kiinnipitävät poliitikkomme haluavat olla kuuliaisia kaikille agendoille, joista saavat kehuja ulkomaisilta tahoilta. Suomi on siksi kokoaan pienempi, kasaan vetäytynyt ja maassa luikerteleva mielistelijä.

John Quiman

500 asukkaan kylä ja 1500 oikeauskoista tuomaan rikkautta? Kyllä tulevat kyläläiset saamaan suvakkilan rikkautta yllin kyllin. Niin paljon, että varmaan neuvostoajatkin alkavat tuntua monin verroin paremmilta. Se on suvakkilaa se.

metsäkulman murre

Valkovenän rajanaapureita ovat Liettua, Latvia Venäjä, Ukraina ja Puola. Miksi ihmeessä vain Liettuaan on tunkua?
Tuskinpa Liettualle olisi vahinkoa Valkovenäjän vastaisen rajansa sulkemisesta kokonaan. Puola ja Latvia voisivat tehdä samoin.

Jyrki Pukki

Puola on lähettänyt Liettuaan miehiä ja kalustoa auttamaan Valko-Venäjän vastaisen rajan valvonnassa – maat ovat hyvin solidaarisia. Jos ottaa avun vastaan Brysseliltä, huomaa seuraavana päivänä olevansa osa EU:n pakolaiskiintiömekanismia.

John Quiman

Juu, eivät kai halunneet Frontexia neuvomaan ihmisoikeuksista.

metsäkulman murre

Yle julkaisi 2021-08-05 22:18 uutisen ”Puola syyttää Valko-Venäjää siirtolaisten lähettämisestä rajan yli kostona”.
”Puolan apulaissisäministeri Maciej Wasik sanoi uutistoimisto Reutersin mukaan puolalaismedialle, että Valko-Venäjä käy siirtolaisilla hybridisotaa EU:ta vastaan.”

Nyt olisi Puolan, Liettuan ja Latvian suljettava Valkovenäjän vastaiset rajansa. Ei siis mitään yli.

Hätätila tai väärinymmärrys

Maahanmuuttaja on ystävä joka on hädässä. Ei hän ole vihollinen. Vihollisia ovat ne jotka ajavat heidät pakoon maastaan ja ne jotka eivät heitä halua vastaanottaa.
Lyömätöntä suvaitsevaiston logiikkaa jossa ympyrä sulkeutuu.

John Quiman

Vaikka ”maahanmuuttaja” seisoisi liettualaisen pihalla isännän veristä päätä roikottaen, pitää suvakki häntä uhrina, tapahtuneesta ei saa varoittaa kanta-asukkaita ja kanta-asukkaat ovat valkoisella ylivallallaan aiheuttaneet tämän ikiaikaisen oikeauskoisten tavan kohdella vääräuskoisia.

Ilkka Forsten

Jonain päivänä se sitten tapahtuu jota ollaan pelkäävinään, nimittäin tilanne että ” pakolaisia ” ammutaan armeijan toimesta.

Se siinä takuuvarmasti heti uhohdetaan että suvereeneilla mailla on oikeus tehdä niin. Vaikka tulijoilla EI olisi aseita, he tulevat hyökkääjän elkein, ja YK:n artiklat ei erikseen sano että aseetkin on oltava kriteerien täyttymiseksi. Luvaton rajalinjan ylitys on hyökkäys, tässä ei ole mitään tulkittavaa.

Tähän tullaan menemään, ja kun se tapahtuu yhdessä paikassa, se tapahtuu muuallakin. Nyt jo voisi kysyä, oliko väestönvaihtoyritys hintansa väärti, vai olisiko ollut viisaampaa sanoa että eurooppa ei ole sosiaalitoimisto, eikä pakolaiskeskus koko maailman kansoille ? Se sattuu ikävästi kun tombakkipinnoite raapaisee ja jos sen jälkeen ei vieläkään ole opittu mitään, niin voidaan sanoa että oma oli syynne, ei tarvitsisi olla hauturin asiakas kun viitsisi tehdä siellä kotimaan kamaralla töitä eikä haaveilla muiden työn tuloksista.

Jotenkin tämä on ratkaistava, ja nyt alan oikeasti uskomaan siihen ettei Ylva Johansson olekaan se mikä sanoo viimeisen sanan. Latvia, liettua ja Viro tietää ja muistaa vielä riittävän hyvin millaista oli kumartaa vierasta omassa maassaan, ja kuunnella käskytystä minkä tarkoituksena oli lopettaa kyseisten kansojen olemassaolo. Se määrä idiotismia joka on suvakkien käsitysmaailmaan sisällytetty, ei voi tuottaa muuta kuin konfliktin. Tämän on ennustaneet minua viisaammat, ( joita ei ole montaa ) mutta kuitenkin sen verran että nojaan heidän näkemykseensä.
Taakse poistu, seis, täyskäännös oikeaan päin, ei heiluta kuin tuulimyllyn siivet siellä perällä, ja mars mars takaisin muotoon… Minä voin olla vit****en mies, viheltää, mutta osaan olla reilukin, räjähti… Taakse poistu.. Alokas Tötterström, kuunnelkaa komentoja. Kivääri olalle vie, mutta ei niin että vieruskaverin klyyväri ottaa kosketusta liekinsammuttimen kanssa, hopi hopi.. Leipälaukkua ei laiteta tetsareissa huopakäärön alle, siitä tulee pässin mu****at ja juokseminen näyttää koomiselta, niin ja se mysteerityökalu, ( lusikka / haarukkayhdistelmä ) jätetään pois pakista, se ei tee muuta kuin rämisee ja vihollinen tietää missä kulloinkin tonttuillaan. Pitääkö tässä kaikki sanoa erikseen? Saa käyttää omaakin järkeä mutta vasta kun annan siihen luvan. Ja nyt tötterström,alatte olemaan sotilaallinen. Syöksyruukku oikein päin päähän, emme halua naurattaa vihollista hengiltä. Jaa että olette sivari, no menkää sitten kotiinne mutta kysyn nyt varmuuden vuoksi, onko perheessänne terveitäkin lapsia, ja jos on, miksi teidät lähetettiin tänne harmikseni ? Oletteko muuten homo, ai ette, höpö höpö, pystytte imemään golfpallon puutarhaletkun läpi ihan vaivatta, minua ei hämätä näissä asioissa. Kersantiksi ei päästä jos ei ymmärrä mitään, ja mitä tässä vielä pitäisi ymmärtää. Hakkaa päälle pohjan poika….

John Quiman

Jos rajan yli väkisin änkeytyvän aseettomuus estäisi pysäyttämisen kaikin tarvittavin keinoin, olisikin helppoa valloittaa maita.

Ei siinä montaa kertaa tarvitse ampua, ehkä ei edes kohti, että pyrkijät pakittavat. Kun huhu kulkee iPhoneissa, lakkaa sellaisen reitin suosio kerrasta. Jos on ehdoton tarve ampua kohti, on alleviivattu, että rajaa vahditaan tosissaan.

Jos tuota taktiikkaa käytettäisiin Euroopan kaikilla rajoilla, tulisi muutama hengenmenetys, mutta sitten virtaus lakkaisi melkein kokonaan. Jäisi jäljelle joitain satunnaisia omasta mielestään riittävän ovelia yrittäjiä.

Kun nyt nämä rokotteet aiheuttavat vammautumisia ja kuolemia, sanovat valtioiden vastuulliset, että rokotteen hyöty on suurempi kuin sen aiheuttamat tappiot.

Tässä raja asiassa tiukka linja ja tarpeen tullen ampumalla pysäyttäminen toisi tietysti joitain uhreja, mutta samalla virtaus pienenisi ja kokonaisuutena säästyisi paljon ihmishenkiä, kun ei enää hukuttaisi Välimereen, kuoltaisi pitkän matkan rasituksiin, eikä jouduttaisi ihmiskaupan uhriksi, eikä myöskään niin moni velkaannuttaisi perhettään järjettömin lainoin.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Kata

https://www.youtube.com/watch?v=R2-y__FPtF4 Kyse onkin kontrollista kuten jenkeissäkin.Voi nykkiläisparkoja jotka eivät deblasion sun muiden aatetta hyväksy!Uskomatonta ja eteläraja vuotaa hulluna.Koronaa tulvii maahan mutta …eikö tämä kaikki ole suunitelmaa?Eikö ihmiset jo hiilly?

John Quiman

Vaikuttaa tarkoitukselliselta kaaoksen luomiselta.

Tomppa

Divide et impera –> ordo ab chao –> novus ordo seclorum.

John Quiman

Latina on jo vähän salakieli, mutta kuukkelin kääntäjä on avuksi. Tuo ensimmäinen on yleisesti tunnettu ”hajota ja hallitse”, mutta sen kukkeli kääntää huonoksi suomeksi, jatkon käännöksestä en ole niin varma, mutta tarkoitus säilynee:

Jaa ja hallitse -> Järjestys kaaoksesta -> Uusi maailmanjärjestys

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Ilkka Mänttäri

Näin kävi myös minulle. En kai ole riittävän sivistynyt. Olisi ehkä kuitenkin hyvä käyttää kotimaista jos haluaa tulla ymmärretyksi.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by Galina Manttari
Ilkka Forsten

E Bluribus Unum.

Kata

Abusus non est usus sed corruptela.

Ilkka Forsten

Antabus ei eestissä usuta setiä korruptioon.. On tämä latinan kieli helppoa, sujuu kuin itsestään.

Kata

😀

John Quiman

E plörinöi unen?

Ilkka Mänttäri

Harvoin kausi influenssasta (huom influenssa ei ole sama kuin syksyinen nuhakuumea) on noussut näin suuri haloo. Herää kysymys kuka tästä hyötyy.

John Quiman

Sehän tuossa taudissa on erikoista, että ns. normaali kausi-influenssa on kadonnut kokonaan, koska PCR-testin mukaan se on sama kuin kauhisteltu korona. PCR ei tee eroa niiden välillä, joten saadaan kivat lukemat jo sillä. Lisäksi voi kätevästi löytää PCR-testien monistukertoimia nostamalla paljon enemmän ”tartuntoja”, kun haluaa.

Kumma, että puhuvat tartunnoista kovaan ääneen. Vähemmän siitä, että vallan harva tartunnan saanut sairastuu vakavasti, eikä kaikkia tartuntoja edes voida tietää. Suuri osa ei huomaa mitään kummoista koronankaan saatuaan. Vähän nuhaa ja sitten se menee ohi. Joku kirjoitteli, että kun ei niitä kuolemia tullutkaan niin paljon, että niillä olisi voinut säikytellä, niin alettiin puhua tartuntojen määrästä, jotta saataisiin pelottavia lukuja.

Joillakin se menee hengityselimiin ja siitä saattaa seurata rankka keuhkokuumeen kaltainen sairaus. Koska hallituksen tarkoitus ei ole, että tietäisimme totuuden, on ilmeisesti totuus, että aika vähän on vakavia tapauksia. Ns. normaali influenssakin saa jonkin määrän ihmisiä teho-osastolle, mutta en oikein tiedä kuinka paljon pahempi tämä paljon pelätty korona sitten tosiasiassa on. Jos katsotaan vaikeasti sairastuneita ja kuolleita, ei voi sanoa, että ero olisi valtaisa. Pandemia on siksi mitä ilmeisimmin vahvasti liioiteltu ja perusteeton terveyden näkökulmasta katsoen. Poliittisesti kyllä syitä löytyy.

Joissain maissa on happipullot loppuneet kesken, joten ainakin joissain maissa se on ollut ilmeisesti aika paha lunssa, mutta ei ole tietoa, että kuinka paljon ns. normaali kausi-influenssa aiheuttaa happipulloihin turvautumista, joten ei ole vertailukohdetta. Voi olla niinkin, että pelottelun seurauksena ihmiset kiirehtivät happipulloja ostelemaan tavallista terhakammin.

Ainoa mikä kertoo kylmän viileästi tosiasiaa tuon kuolemaan johtavuudesta on kunkin maan kokonaiskuolleisuus erinäisten vuosien ajalta. Lukuisssa maissa kokonaiskuolleisuus ei ole noussut, on jopa laskenut.

Tässä koronauutisoinnissa on niin paljon selvää propagandaa, että on vaikeaa tietää mikä on minkäkin verran totta. Monien lääkäreiden mielestä ei ole mitään kamalan vaarallista koronaa, vaan pelkkä propagoimalla nostettu hysteria.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Kata

Näin on ,uskon tähän vaikka saisinkin koronan.En tiedä kuin yhden tapauksen lähipiirissä ja no problem.

John Quiman

TYiedän lähipiiristä yhden koronan saaneen ja se oli kuulemma kuin lievä flunssa.

Tiedän yhden joka potkaisi tyhjää kohta rokotuksen saatuaan.

Noita pian rokotuksen jälkeen delanneita on aika paljon, mutta koettavat hämätä sanomalla, että ei välttämättä liity rokotukseen. Kumma kyllä, kun monet kuolevat heti kohta sen jälkeen, pitäisi uskoa, että ei liity rokotukseen. Eivät varmaan kaikki, mutta kun monet lähtevät omiin hautajaisiin pian rokotuksen jälkeen, on todennäköisyys vahvasti sillä puolella, että siihen useimmat niistä kaatuvat.

Ilkka Mänttäri

Olet asiaan perehtynyt, ainakin paremmin kuin THL.

Ilkka Forsten

THL Takahikiän Lautapäät.

Ilkka Forsten

Kysyn nyt ihan oikeasti ja tietämättömyyttäni miten se korona reagoi kausi-influenssarokotteeseen ? Minä olen ottanut toistakymmentä vuotta kyseisen rokotteen, ollut ilman ensimmäistäkään maskia milloin missäkin, ja en ole sairastanut sen paremmin influenssaan kuin koronaakaan.

Naapurini otti koronarokoteen ja oli ihan heti kipeänä. Tuli kuulemma kaikki sivuoireet mitä listaan oli laitettu. Joku tässä mättää, ja Marin jeesustelee jo että kyllä tämän kanssa vielä aikaa menee. Niin menee, mutta ei enää kahden vuoden kuluttua kun marinin valta on lopussa.

Minä EN USKO mihinkään hengenpäälle käyvään sairauteen, mutta sitä en kiistä etteikö joku variantti voi olla ihmiskunnan riesana. Niitähän on ollut läpi vuosisatojen. Viimeisin julistus antoi ymmärtää että se joku Vietnamin versio on niin hirvittävä että kaikki kuolevat, paitsi että vietnamissa ei ole kaikki kuolleet. Se on NIIIIIIIN vaarallinen, että jo sekunnin oleskelu sairaan lähellä ( 1 sekunti ) riittää altistamaan ihmisen. HALOO !!!! Tämä on ihan samaa hysteria luomista kuin ilmastohätätila joka loppuu kun suomen autoilu saadaan katoamaan maailmankartalta, ja siirrymme perunakuoppaan näppäilemään kannelta tuohivirsut jalassa itkuvirsiä hoilaten.

Kuinka te kehtaatte, yhy hyyy meillä on suuri vastuu jaettavana, Olemme tehneet kahdeksan miljardin ihmisen elämästä mahdotonta, minkä takia meidän kaikki metsämme pitää siirtää EU;n hallintaan hiilinieluprojektin edistämiseksi. Yhy hyyy ja joukossa on raskaana olevia naisia ja lapsia..

Tein taas tänään ilmastoteon, Ajoin 7.5 litran V8 moottorisella autolla 250 kilometriä ja kulutin paitsi kallisarvoista happea, niin myöskin saavillisen bensiiniä 98 okt. Mittarilla tankatessani näin madonluvut. 64 litraa ja 127 euroa. Ovatkin hinanneet eilisestä litrahintaa ylöspäin parikymmentä senttiä. Näin maailma pelastuu, ja hottentotille riittää ilmaista hyvää, sillä eihän bensiinin verotuksesta saaduilla tuotoilla auteta kotimaan asioita, Kimbatu Azambutu tarvitsee seitemännen Rolls Roycen sillä muuten ei klaani kunnioita suurta johtajaansa.

Haista Ohisalo pitkä huilu, minä jään ajamaan autollani mutta sinun poliittinen urasi loppuu kuin kanan lento. Hyvästele jo ministeriaudin takapenkki, sieltä tulee lähtö ja minun autoni kyytiin et pääse vaikka rukoilisit polvillasi.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by Ilkka Forsten
Kata

Kallista on menovesi! Mie kyselin kaupasta muovipillejä muttei enää ole koska pacific tuhoutuu tai jotain…ihmettelin kun lihat,leikkeleet,valmisruoat ym ym kaikki muoviastioissa…mutta kuten sanoit,maailma pelastuu ja paperipillit maksaa 5x enemmän kuin muoviset.
Tuli niin hyvä mieli kun pelastin jotain… 😀

Ilkka Forsten

Aikoinaan korvasin muovipillit makaronilla, kunnes tuli pätkämakaronit ja niillä ei saa mitään imetyksi. Sittemmin nimikin muuttui kultivoituneesti pastaksi, ja ” pastaahan ” siitäkin tulee itse kunkin toimesta. Sitten joku keksi korvata pumpulipuikkojen varsimateriaalin muovin sijasta pahvilla. Sillä onkin hyvä tonkia mitä tahansa, vaikka materiaali ei anna vastinetta millekään. Mutta ei hätää, olemme kekseliäs laji koska keksimme että silloin kun mikään ei toimi, kaikki vaikuttaa toimivan erittäin hyvin. Toimivan vertailukohdan puuttuminen näet synnyttää illuusion suuresta edistyksestä.

Sekin on edistystä kun ruokakaupan muovipussit, ne pienet joihin kerätään hedelmät yms rehut, ei kestä yhtään mitään, Tomaatin paino vie pohjan mennessään, jolloin syntyy paitsi ruokahävikkiä myöskin yksi roskapussi joka oli roskaa jo alunperinkin. Joku kunnollinen pussi ei teksi sitä, mutta se pilaa Intian kohdalla valtameren koska suuret määrät muovisia kasseja ajautuu tanskan salmesta englannin kanaaliin, josta on suora yhteys intian valtamereen. Tämän tiesi jo vihreiden Ville Niinistö satelliittikuvien perusteella. Anni Sinnemäen näkemys tuki niinistön tarjoamaa mallia, ja syylliset löytyivät kuinkas muuten suomesta. Suurin ja vakavin todiste oli kuolleen sillivalaan ajautuminen Australian rannikolle. Kuolinsyyksi todettiin Keravan K-marketin kuusitoista muovikassia jotka oli täynnä Koff:n keskikaljatölkkejä. ( Tyhjiä tosin ) A’ 0.15 € kappale. Samalla voitiin todeta suomalaisten tarve humalahakuiseen juomiseen, josta raittiuslautakunta otti kopin ja vaati että myöskin täysmaito olisi siirrettävä ALKO:n hyllyyn. Sen sijaan addiktia lisäämättömät aineet kuten Khatti olisi laillistettava. Tätä puoltaa somaliliittokin.

Intialaisten oma osuus on niin pieni että puhutaan promillen murto-osista, joka totuutena hyväksyttäneen sillä EU on samaa mieltä koska Greta Thunberg muisti mainita asian sanomalla ” kuinka te kehtaatte.” Sitä minäkin ihmettelen että kuinka he kehtaavat, sillä thunberg ei voi millään tavalla loistaa tietämyksen ylimmällä jalustalla mokoma koulupinnari.

Yritän olla hiilineutraalin ja ilmastoystävällisen ajattelun puolella aina ja kaikkialla. Vastustan ankarasti sitä piittaamattomuutta jota Tiibettiläiset munkit esitttävät tekemällä polttoitsemurhia. Siinä jää aina konkreettinen hiilijalanjälki asfalttiin. Emme kuitenkaan syytä asiasta kiinalaisia koska he ovat lupautuneet olemaan maailman johtava ympäristövaltio jo vuonna 2080, ja todennäköisesti he ovat sitä paljon ennen luvattua ajankohtaa. koska he ympäröivät omalla kommunismillaan minkä tahansa maanosan kuten Afrikan. Tätä ei pysty jarruttamaan edes ” huuakotti ” ( hän oli oikea hottentotti.)

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by Ilkka Forsten
Kata

😀 Emmie voi muuta sanoa kuin kiitos taas nauruista se on niin mukavaa välillä hekottaa kun ottaa huomioon nämä oudot ajatkin!
Ja oikeassa olet näin se tuolla Intian-ja Tyynellä valtamerellä menee.Nyt en onneksi heitä roskiin muovipilliä…
Ja ilman muuta maito Alkoon…!Mieki tilasin kerran ravintolassa kuuman piimän muttei ollu listalla…(jotain piti kuulemma tilata)…

John Quiman

Olet varmaan nähnyt juorumummojen kahvituokion, kun huulet pitkäälä törröllä imaisevat etäältä käsin tassilta kahvia kermalla, vieläpä sokuripala huulten välissä.

Siihen tekniikkaan perehtymällä voisi löytää ratkaisun pilliongelmaan: ei tarvitse pilliä, eikä makaroniakaan.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Kata

Kyllä joku taho hyötyy se on ihan varma!Ihmiset alistetaan taas kontrolloituun olotilaan ja pelkokerrointa nostetaan.Oisko kommariaate?Teet näin tai sitten…?

John Quiman

Sananvapautta pyritään voimakkaasti kaikin tekosyin rajoittelemaan ja vapaata keskustelua sensuroidaan yksipuolisesti eli jos ei kannata hallitusten tyrkyttämiä ajatuksia, poistetaan joko kirjoitus tai kirjoitus ja henkilön tili.

Tuollainen hallituksen politiikan vastaisten ajatusten poistaminen ja hiljentäminen kaikin keinoin on vain ja ainoastaan diktatuuriin pyrkimistä. Mitään muuta se ei ole. Tämä pitäisi porukan tajuta kunnolla, jotta sen diktaturian voisi pysäyttää ennen kuin se on niin vahva, että pitää jo hurmeen lentää punakaarena pitkin toreja, jotta sen voisi murtaa.

Jotkut kannattavat sitä, koska he uskovat sen tukevan heidän omaksumiaan arvoja, mutta eivät tajua, että kun diktaturia saadaan kasaan, on se helvetti kaikille ja se voi myös kääntyä sen nykyisiä tukijoita vastaan. Lisäksi sen jälkeen on aika turha katua sitä, että mitä tuli kannatetuksi.

Hyvä yhteiskunta sisältää vahvan sananvapauden, joka on demokratian kulmakivi. Ilman sitä ei ole vähäisintäkään demokratiaa, paitsi Neuvostoliiton tai Pohjois-Korean malliin, siis jos saadaan äänestää, saadaan äänestää viherfasistisen puolueen johdon valmiiksi valitsemia henkilöitä. Voi siis äänestää kyllä heti tiskillä tai mennä äänestyskoppiin ruksaamaan ei.

Jos haluaa kannattaa kaikkien ihmisten tukahduttamista ja kurjuudessa elämistä, sitten on tietysti hurraamassa oikealle taholle, siis viherfasismille.

Demokraattiseen yhteiskunnan edellytyksille kypsä ihminen ei koskaan vaadi toisten suiden tukkimista tai väitä toisten mielipiteitä valheiksi perustelematta asiallisesti ja keskustellen toisen mielipiteenvapautta kunnioittaen. Tähän ei viherfasistinen luonne kykene.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Kata

Juuri näin,hyvin kerrottu jälleen kerran!Pitäisi tajuta jokaisen mutta…

metsäkulman murre

Professorinajatuksia-blogissa on ajatelma:

”Niin kauan kuin yhteiskunnassa on todellinen sananvapaus, se ei voi olla läpeensä mätä. Sen sijaan jokaisesta läpeensä mädästä yhteiskunnasta puuttuu todellinen sananvapaus”

John Quiman

Kirjoitin aika pitkän vastauksen, mutta se juuttui ”odottaa hyväksyntää” viivytykseen. Juuri nyt kestänyt kolme tuntia. Vaikka kuinka sitä tutkin, en keksi, miksi se juuttui siihen.

Myös toinen kommentti juuttui odotushuoneeseen, mutta en keksi siitäkään, että miksi se siihen jäi.

Harmittavinta on, että kestää niin turkasen kauan tuo odotushuoneessa istuskelu.

Jaha – nyt se hyväksyttiin. On tuossa vähän ylempänä.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Kata

Tätä on liikkeellä vaikka nämä kommentit täällä voivat olla suorasukaisia ei ne ole mitään muutamien hihhuleiden kommentteihin verrattuna,siis muualla.

Horace Smith

Ei ole mitenkään poissuljettua, että varoituslaukaukset tullaan vielä näkemään. Siinä ollaankin perusasioiden äärellä, kun aletaan määrittelemään, miten ja miltä suvereeni valtio saa rajaansa puolustaa.

Entisillä itäblokin mailla on todellakin hiukan huonoja kokemuksia väkisin rajan yli tulijoista, ja Valko-Venäjä edustaa Liettuan näkökulmasta tällä hetkellä samaa käytöstä, kuin NL aikoinaan. Jos nyt Urzulalla ja Ylvällä on vähääkään järkeä, niin toivottavasti osaavat pitää turpansa kiinni, jos liettualaiset joutuvat muutaman varoitussarjan laskemaan.

Ilkka Mänttäri

Maa saa puolustaa rajojaan kaikilla keinoilla. Onneksi Suomessa riittää rynnäkkökiväärejä joka miehelle.Hallitus luulee että laki ei heitä koske. Jos vaalien väärentäminen jatkuu niin nähdään mihin ajaudutaan.

Ilmari

Näin minäkin olen käsittänyt että valtion suvereniteettiin kuuluu päättää, kuka saa tulla maahan. Aikaisemmin on kerrottu, että vaikka tulijalla olisi passi tai viisumi, hänen maahantulonsa voidaan estää

John Quiman

Itäblokissa oli vähemmän salaa maahan pyrkiviä, mutta paljon maasta pois haluavia. Niitä niiden vahditkin kyttäsivät ja ampuivat, elleivät saaneet muuten pysäytetyksi. Jos saivat pysäytetyksi, ehkä ampuivat myöhemmin tai laittoivat tiukkaan valvontaan ilman kansalaisoikeuksia, niitä vähiä mitä oli muuten. Jos taasen pääsi rajan yli, eikä onnistuttu pysäyttämään, haettiin sukulaiset leirille.

Ilkka Mänttäri

Sille on toinenkin nimi: Vapaa kommunistinenja ihmisläheinen yhteiskunta.

John Quiman

Sille on kehittymässä uusi nimi: viherfasistinen kaikkien parhaasta päättävä yhteiskunta.

Ilmari

Sehän on aivan totta että rokotteen hyödyt ovat suuremmat kuin haitat.

John Quiman

Kun rokotteen hyötyjä ja haittoja pohtii, pitäisi ensin laskea todennäköisyys sille, että kuinka suuri mahdollisuus on saada korona. Jos se olisi vaikka 1/100. Sitten katsoa siihen, että kuinka suuri mahdollisuus on saada vakava muoto. Jos se olisi vaikka 5/100. Vielä katsoa siihen, etä kuinka suuri mahdollisuus siihen on kuolla. Jos se olisi vaikka 1/100.

Silloin koronan vakavan muodon saamisen riski on 5/10.000 eli 1/2000, siis 0.05 %.

Silloin koronaan kuolemisen mahdollisuus olisi 1/10.000, joka olisi 0,01 %.

Nuo ovat esimerkki siitä, miten asiaa tulisi tarkastella, eivät välttämättä muuta kuin suuntaa antavia lukuja. On huomattava, että korona ei vaikuta, ellei sitä saa. Sitä ei ehkä koskaan saa, jolloin se ei myöskään tuo mukanaan riskiä.

Rokotus vaikuttaa, kun sen ottaa ja silloin on sen riskien vaikutuksessa.

Sen jälkeen pitäisi verrata noihin arvoihin rokotusten haittoja. Saattaa rokotuksen hyöty olla riskeihin nähden vallan olematon, ehkä jopa selvästi isommat haitat kuin hyödyt. Siis ottaa rokote, jotta välttäisi 0,01 prosentin mahdollisuuden menehtyä koronaan.

Ainoa rokote, jonka ei ole havaittu muodostavan mikroskooppisia verihyytymiä on muuten Sputnik. En tiedä sen haitoista muuten, mutta tuo tieto sattui silmään jokin aika sitten. Nuo mikroskooppiset verihyytymät ovat pitkällä aikavälillä iso haitta.

Kaikki länsimaiset, etenkin mRNA-rokotteet tekevät verihyytymiä hyvin suurelle osalle rokotetuista ja ne kuulemma johtavat parin kolmen vuoden sisällä vakaviin sydänongelmiin.

Muista haittoja onkin tullut jo heti esille isot kasat, kaikenlaisia merkittäviä elämää vakavasti vaikeuttavia vammoja. Kuolemiakin on suuret määrät. Kun ovat antaneet lapsille, joille korona ei ole edes riski, on lapsia vammautunut ja kuollutkin, siis ihan turhaan. Selittävät, että lapset tartuttavat isovanhemmat ja rokotus estää sen. Se on silkkaa puppua, sillä rokotettu levittää tautia siinä kuin rokottamatonkin.

Vastuuttomampaa aikaa maailman historiasta saa kyllä etsiä, koska nyt on liki koko maailma saman sekoilun uhrina.

Kata

Niin samaa mieltä.Oma kokemus siitä ekasta jonka otin oli niin kauhea että siinä saa olla viranomaisia liuta ja muutama sortuu ennenkuin otan toisen!”Ovelta ovelle”,niinhän Joekin sanoi ja Kamala nauroi kamalasti.
Koskaan ennen,ei ebolan eikä minkään Niilin kuumeen,ei minkään takia ole menty tällaiseen tyranniaan!

Ilkka Forsten

Konepistoo totototototototototo,lilla asiat hoituu, sekin historiasta tiedetään.
” Ai per****e kui hyö taapertaat, Kuule sie taivaan ukko, jos hyö ovat mitä pahhaa tehneet, nii anna heil anteeks, mut piä kiirettä, niit rupiaa tuloo justiisa.

-Antero Rokka- ( toist etunimmee ei oo.)

Kata

No enpä tiiä kun ainakin rapakon takana pitää olla maski ,jopa kotona sannoopi Joe mutta ainakin yliopistoissa,ei kaikissa.(Sekin jo kertoo jotain).Oli sitten 1,2,tai ei yhtään rokotetta niin maski vaaditaan jos haluaa campukselle.Miksi siis ottaa rokote?Käsittämätöntä.
Eli rokote ei siis suojaa rokotettua?Hän voi edelleen tartuttaa tai sairastua?Pikkusen pösilöä!

John Quiman

Niin, noihin rokotuksen heikkouksiin pitää laskea myös se, että kuinka suuri riski rokotetulla on saada vakava muoto ja kuinka monella riski menehtyä.

Tuo pitää ottaa huomioon, jos lasketaan rokotuksen kannattavuutta.

Kata

Jotenkin tuntuu että otti tai ei niin sama voi olla kohtalo tai sitten ei…kun ei kukaan tiedä oikein mitään mistään.Tai sitten tämä on tahallista vempulointia.Mutta riitoja näkyy aiheuttavan ihmisten kesken eli ne jotka on rokotteen kannalla sanovat kuten Joe ”Haluatko läheistesi kuolevan..”ja silloin on kaaos valmis.
Jossain päin koko ajan.Pelko on mahtava tekijä.

John Quiman

Pelko on hyvin tietoisesti luotu mediaa käyttäen. Alkaa olla jo aika voimakasta, eikä pelokkaat kuule puhuttua, eikä ymmärrä luettua, koska pelko mielessä huutaa niin kovalla voimalla.

Ei sellainen usko edes valtioiden julkaisemia tilastoja, jos ne eivät tue pelkoa.

Uskovat mitä vaan, jos se ruokkii pelkoja. Voit vaikka keksiä uusia uhkia, joista eivät ole koskaan kuulleet ja ihan varmasti lisäävät sen uhkaluetteloonsa.

Ilkka Forsten

Hirressäkin ensimmäinen päivä on vähän hankala, mutta sitten alkaa jo sujumaan..

Kata

😀 Näin se varmaan on kunhan vähän venyy niin jalat yltää maahan…

Ilkka Forsten

Pahin tilanne on silloin kun Afgaani joka syntyi Irakissa, josta muutti Syyriaan ja Jemenin kautta Saudi Arabiaan ennen vainotuksi joutumistaan, päättää tehdä näyttävän performanssin Helsingissä.

Hän hirttäytyy lähimpään poppeliin suuren metelin kanssa, hyppää alas oksalta noin kahden metrin korkeudelta neljä metriä pitkä naru kaulassa, ja julistaa maahan päästyään että minua ei saa karkottaa, näettehän että olen tosi hädässä. Uhmasin jopa kuolemaa saadakseni ihmisoikeuksia tässä karussa ja sydämettömässä valkoisen ylivallan kehdossa. Silmitön rasisminne ajoi minut umpikujaan. Teknisesti olen nyt kuollut, ja voin tilata kuolintodistuksen Irakista, mikäli KELA antaa minulle noin 10 000 euroa jolla ostan kyseiseen dokumentin.Kautta profeetan parran, puhun totta, olen nyt kuollut. Teidän syynne.

Konstaapelit jotka on kutsuttu paikalle estämään vakava ja anteeksi antamaton siirtolaisen äkkikuolema YK:n ihmisoikeuksien mallimaassa, joutuu kuitenkin vainon kohteeksi sillä he ovat sisäisessä nettiporukassa naureskelleet teolle ja todenneet, ettei ne osaa edes yhtä asiaa tyrimättä koko heimon mainetta.

Ja tässä pitäisi jaksaa hymyillä, olla sanavalinnoissaan superkorrekti, eikä millään tavalla viitata siihen että kaikki on menossa hunningolle.

Kata

Niin ja ne ”surevat lesket”siinä ympärillä,samoja joita näimme telttailukautena Rautatientorilla…ei ole sanoja siihenkään mielipuolisuuteen…

John Quiman

Mutta koska odottelu on aika rasittavaa, kuolevat jotkut tylsyyteen ennen kuin jalat tavoittavat maaperän tai lattian.

Kata

😀 Näin varmaan käy…

Ilkka Forsten

Laskemmme nykyään vain läätehtaiden kannatuslukuja.

John Quiman

Ja lääketehtaat laskevat kannattavuuslukuja.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Ilkka Mänttäri

Tuo maski on myös aika kumma juttu. Aikamoinen bakteeripesä jos sitä ei vaihda jatkuvasti.

Ilkka Forsten

Törpöt ajaa kotteroillaan maitokauppaan YKSIN maski naamalla, köh köh.Ja kaivetaan nenää. Kaupassa se pidetään naamalla, paitsi silloin kun luetaan tuotteen hintalappua, ja kun tullaan kaupasta kotterolle, ajetaan kotiin rätti naamalla ja kaivetaan nenää liikennevaloissa. Mutta hyvä suojaus on kaiken A ja O..

Tästä hallitus tykkää, lammas ilman omaa kritiikkiä tekemässä kaiken vaikka ei suojaa todellisuudessa yhtään mitään, ei edes itseään.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by Ilkka Forsten
Kata

Niin ja ne kangasmaskit eivät auta yhtään mihinkään ovat vain nyt muotijuttu.

Ilkka Forsten

Kyllä, niistä tuli muotijuttu kun joku keksi että et voi mennä ihmisten ilmoille muuta kuin viimeistä huutoa olevan merkkivärin kanssa. Tuubaa tuubaa tättärättä rää.

John Quiman

Monien tutkimusten mukaan siitä on enemmän haittaa kuin hyötyä. Tässä viranomaiset neuvovat juuri päinvastoin kuin mitä tutkimukset kertovat.

Viranomaiset neuvovat ottamaan rokotteen ja jos tulkitsemme sitä yllä mainitulla tavalla, tajuamme, että sitä ei pidä ottaa.

Alkaa olla neuvostoaikojen tiedotustaktiikkaa. Venäläiset pärjäävät tässä paremmin, kun niillä on pitkä kokemus.

Ilkka Mänttäri

Miten voit väittää noin kun rokotteet ovat vasta kokeiluvaiheessa ja ne kokeet tehdään ihmisillä ja nyt ja kaikki eivät ole vapaaehtoisia. Rokotteen kehittäminen kestää kauan ja näistä ei vielä ole mitään pitkän ajan kerättyä dataa. Kaikki jotka nyt ottavat rokotteen ovat osa laitonta ihmiskoetta. Oletteko koskaan kuullut että esim. uutisissa sanottaisiin että rokote on vasta testausvaiheessa mutta osallistukaa testiin.

John Quiman

Tuossahan tekevät kansainvälisten lakien mukaan rikoksen, kun eivät kerro selvästi, että kyseessä on ihmiskoe ja osallistuminen on vapaaehtoista. Niiden pitäisi tarjota allekirjoitettavaksi paperi, jossa hyväksytään ihmiskokeeseen osallistuminen, eikä sitä tietoa saa piilottaa pieneen pränttiin, jota harvempi edes näkee lukea, saatikka sitten lukee.

Ilkka Forsten

Kausi-influessarokoteet kehittäminen kesti kymmenen ( 10 ) vuotta, ja silti tuli joillekin ongelmia. Nyt syntyi mullistava rokote alle vuodessa, johon tosin kuolee lähes kaikki, mutta rokote itsessään on menestys. Etenkin jos katsoo lääkefirman kassavirtaa.

Kata

Nämähän ovat yhä ”experimental vaccine”ainakin vuoteen 2023…eli koekaniineja ovat ihmiset lapsia myöten.Niin järkkyä!
Valmistaja ei ole vastuussa.Tämä tuli narkolepsian myötä.

Ilkka Forsten

Olen jokus sanonut että sota ei ole kauheaa, siellä sentään joku jää henkiin mutta sivilissä kuolevat kaikki.

John Quiman

Vasemmistolaisilla on ollut tapana nähdä kansalaiset valtion omaisuutena, joten he eivät koe mitään omantunnontuskia, jos he poistavat omaisuuttaan väestökirjanpidosta – joskus vähän toistenkin.

p.grandell

hyvin ja oikeudenmukaisesti kirjoitit.

John Quiman

Jos rajan yli väkisin änkeytyvän aseettomuus estäisi pysäyttämisen kaikin tarvittavin keinoin, olisikin helppoa valloittaa maita.
Ei siinä montaa kertaa tarvitse laukoa, ehkä ei edes kohti, että pyrkijät pakittavat. Kun huhu kulkee iPhoneissa, lakkaa sellaisen reitin suosio kerrasta. Jos on ehdoton tarve laukaista kohti, on alleviivattu, että rajaa vahditaan tosissaan.
Jos tuota taktiikkaa käytettäisiin Euroopan kaikilla rajoilla, tulisi muutama hengenmenetys, mutta sitten virtaus lakkaisi melkein kokonaan. Jäisi jäljelle joitain satunnaisia omasta mielestään riittävän ovelia yrittäjiä.
Kun nyt nämä rokotteet aiheuttavat vammautumisia ja kuolemia, sanovat valtioiden vastuulliset, että rokotteen hyöty on suurempi kuin sen aiheuttamat tappiot.
Tässä raja asiassa tiukka linja ja tarpeen tullen vaikka asein pysäyttäminen toisi tietysti joitain uhreja, mutta samalla virtaus pienenisi ja kokonaisuutena säästyisi paljon ihmishenkiä, kun ei enää hukuttaisi Välimereen, kuoltaisi pitkän matkan rasituksiin, eikä jouduttaisi ihmiskaupan uhriksi, eikä myöskään niin moni velkaannuttaisi perhettään järjettömin lainoin.

Ilkka Mänttäri

Aika tyhjentävästi sanottu.

John Quiman

Tuo ylempi karahti tarkistukseen, joten kokeilin yhtä sanaa muuttamalla ja tämä alempi meni läpi. Sain ainakin tietää, mikä sana oli tarkistusta vaativa.

Ilkka Mänttäri

Aika kovaa kuitenkin tuo sensurointi. Kumma asia. Aika monta kertaa sama tapaus itseni kohdalla.Luulin lapsena että kun vanhemmat sanoivat että tuo ei ole hyväksyttävää puhetta niin vanhempana sitten voisin vapaasti sanoa mitä ajattelen.No tiedätte miten kävi. On joku auktoriteetti joka aina haluaa meitä kahlita.
No olen vielä nuori, tuskin seitsemääkymmentä. Maailma saattaa kehittyä.

John Quiman

Alle kolmekymppinen on kakara, alle viiskymppinen ei ole vielä oikein kunnolla ehtinyt ymmärtää elämää, reippaasti kuusikymppinen on jo tajunnut elämän olevan lyhyt tarina, josta vasta siinä vaiheessa alkaa tajuta miten sitä olisi pitänyt suorittaa ;D

Kukkahattutätiluonteet ovat aina tienneet sinua paremmin, miten sinun tulee elää, mitä sinun sopii tahtoa ja mitä sinun sopii ajatella sekä puhua. Niinpä ne tietävät vieläkin, mutta nyt ne väittävät olevansa suvaitsevaisia, vaikka koko perusidea niiden aatoksissa on hyvin suvaitsematon.

Ilkka Forsten

Miehen tie. 20 vuotiaana ollaan kuolematon. 30 vuotiaana mietitään että voihan sitä joskus kuolla, 40 vuotiaana tiedetään että niin voi. 50 vuotiaana ollaan varmoja kuolemasta, ja 60 vuotiaana ihmetellään miten ihmeessä en ole jo kuollut.

Kata

😀 Kuten ystäväni lapsenlapsi kysyi kun ystäväni oli 60v…”Miten mummi olet pystynyt sinnittelemään näin kauan elossa”…sinnillä se onnistuu!

Ilkka Forsten

” Sinni ” on tärkeä asia, vähän samalla tavalla kuin savu. Tietokoneethan toimii savulla. Jos koneet takaosasta tulee ulos savua, se lakkaa toimimasta.

Muuten tiedätkö kuinka paljon on pitkä, miten syvä on monttu, tai kuinka kovaa on lujaa. Näihin kysymyksiin törmätessä löytää itsestään melko tietämättömän aikuisen, sillä ainakaan minulla ei ollut mitään kelvollista vastausta tarjolla kun kysymykset esitettiin.

Tästä tuli mieleeni tuttavani poika joka oli pienenä ylivilkas, nykyään se olisi varmaan ADHD, ( omassa nuoruudessani se olisi ollut AC/DC.) Poika juoksi taloa ympäri kuten kersoilla on tapana, ja ajatus ei pysynyt yhtään siinä mitä ollaan touhottamassa. Talon pihalla tehtiin pihatöitä, eli siihen oli kaivettu eri syvyisiä monttuja joista yhteen kersa joka kierrokselle kaatui.

Kun hän oli aikansa kiertänyt samaan miinaan, hän kysyi isältään, ” Miks mä meen aina turvalleni täs samassa kohtaa ?” Ja isä vastasi, ” niin, mistähän se johtuu, onkohan joku käskenyt olemaan tomppeli, johon poika sanoi, ” miten käsketään tomppeli ?” Ei meinannut tulla naurusta loppua sinä päivänä.

John Quiman

Mikä tahansa on pitkä verrattuna lyhyempään. Monttu on sen verran syvä kuin pohja ei ole pinnan tasolla. Lujaa on sen verran kovaa kuin silmissä vilisee.

Miten käsketään olemaan tomppeli? Sitä pitää kysyä hallitukselta, koska se tekee sitä koko ajan. Heillä on vastaus kysymykseen.

Kata

😀 Voi mahoton!!!

Rannantomppa

Joka puolella kiehuu maailmaa kiehuu rajoilla,sisäpuolella on kapinaa… mikä haisee ilmassa ww3

Jouni S.

Kyllä tässä pian tosiaan sodan aineksia on. EU virastoineen (samoin YK ym.) ovat osoittautuneet vain passiivisiksi moraaliposeeraajiksi näissä ongelmissa. Vain tulijoiden lukumääriä ihmetellään päivästä toiseen, ei mitään yritystä muutoksen aikaansaamiseksi, saati juurisyiden poistamiseksi. Kv. pakolaissopimukset ja -lainssääsäntö eivät todellakaan tarkoita, että rajoja voi ylittää ihan miten mieleen juolahtaa. Liettua ei taatusti halua uutta Neuvostoliittoa (yhden koettuaan) ja äkkiä voi olla liipasinsormi herkässä.

Ilkka Forsten

Volkswagen 3. ( Hybridi oletan. )

Kata

😀 Ei hitto….

Ilkka Mänttäri

Ensimmäinen maa joka alkaa toteuttaa lakia. Tiedän että laki on aika kumma käsite hallitukselle ja politiikalle, kannustan kuitenkin tutustumaan siihen. Voitte yllättyä, vai teettekö kuten aina olette halunnut, laista viis.

Ilkka Forsten

Laeista kun tuli puhe, niin muistaisin että Wansseeen konferenssiin osallistuneista peräti yhdeksällä oli takana lakimies-opinnot, mutta se ei ollut esteenä sille mitä päätettiin tehdä.
” Luotan nykyisin enemmän siihen mitä luodit sanovat.”
-Standartenführer Rudolf Lange-

Ilkka Mänttäri

Olen yleensä väkivaltaa vastaan mutta minusta tuntuu että aikasi tulee.

John Quiman

Samoin. Väkivalta on ehdottomasti viimeinen keino, mutta jossain vaiheessa kansan on tajuttava, että hallinnolla ei ole oikeutta alistaa kansaa, mutta kansalla on oikeus kantaa hallinto palatseista pihalle vaikka käsityönä ja vaikka ase kädessä, jos hallinto alistaa kansaa. Hallinnon tehtävä ei ole alistaa kansaa, vaan toimia kansan tahdon toteuttajana, kansan hyvää ajatellen.

Jos päädytään siihen, että Forstenin kertoma sitaatti toteutuu, on vika hallinnossa, ei kansassa.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Ilkka Forsten

Ylennystä odotellessa putsaan pertaanin..

Kaino-Vieno Huttunen

Lukashenkan märkänä päiväunena taitaa olla päästä kalifiksi kalifin paikalle. Kalifilla kun sattui olemaan rajanaapurina lukuisista pienistä saarista koostuva ja talousromahduksen ansiosta Saksan pankeista riippuvainen Kreikka. Lukashenka taas lyö päänsä kansallismielisten Puolan ja Baltian maiden muuriin.

juu

Liettualla tietysti se hyvä puoli, ettei kukaan niistä ole sinne jäämässä. Joka ainoa tulee hölmöimpään hölmölään mistä saa parhaat edut.

juu

Kärsivät niin kauheaa hätää että siihen auttaa vain Suomen KELA ja itiksen kahvilat.

juu

Eihän kyse ole enää edes (laittomista) siirtolaisista, vaan miehitysjoukoista.
Vaikka sieltä ilman aseita tullaankin niin se on oikea määritelmä.

Kata

Näin on ja niin pitäisi jo ääneenkin sanoa.Jokaisen.Nimitelkööt vaikka miksi nämä kiihkomieliset ja-ilmeiset fanaatikkomme.

Ilkka Mänttäri

First we take Manhattan then we take YLE. 😊

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by Galina Manttari
Ilkka Mänttäri

Tässä ohjelmistossa on vakavia puutteita vastaajien editointimahdollisuuksien suhteen. Jos ihminen on mennyt kuuhun niin kai joku editointi on kai pikkujuttu. Pitääkö jommastakummasta asiasta alkaa laistamaan. No problem.Tavis häviää aina.

juu

Jospa ne Bidenin kaverit veis sen kuuhun? Toivossa on hyvä elää sano lapamato..
Mut juu Facebookki on kyllä melkonen, siellä tulee bannia jo siitä kun laittaa virallisia tilastoja koronasta. Ne väittää että esimerkiksi THL:n tilastot on valeuutisia 😀

Niin kuin Torniossa 2015

Ei hätää. Suomen rajavartiosto auttaa mielellään matuloisten laukkujen kannossa.

Ilkka Forsten

Älä roiku ” sukkerperin” alustalla, sieltä voi aina lähteä pois. Niin minäkin tein kun alkoi näyttämään siltä että pelkkä Ö kirjain oli rasismia jos sanoi jotain Ö mapista.

Kuukauden banaanit sanasta ” aatu”, oli sitten viimeinen niitti ainakin minulle. Kuka tahansa voi olla aatu, joten missä se logisuus mahtakaan olla kun suvakoidaan niin että unohdetaan jo reaalimaailmakin ?

metsäkulman murre

Aatu on myös oikea etunimi ainakin Suomessa. DuckDuckGo-haulla löytyy aatuja. Aatu on myös Britanniassa myytävän koiranruoan nimi. https://aatu.co.uk/pages/store-finder

Ilkka Forsten

Tämä tieto ei ole kantautunut sukkerperille asti vaikka on nettimaailman guru.

John Quiman

Ehkä THL:n tilastot ovatkin jossain määrin valeuutisia, mutta ovat kyllä Naamakirjan pyrkimysten mukaisia. Ehkä Zuckerbergin makuun kuitenkin liian huonoja uutisia koronapelistä.

Kata

https://www.youtube.com/watch?v=UVv24qJg99A Tässä ohje näiltä sukkerinsuosijoilta ja tekopyhien aatelilta miten maskia käsitellään…ja vaaditaan muille jopa kotona käyttöön hahahahaha hulluus on huipussaan voi jumankekka!

Ilkka Forsten

Istut kotona vahtaamassa Salattuja Elämiä, naamalla on kolme maskia päällekäin ja yrität syödä perunalastuja. Sanoisin että järki on jo aikapäiviä sitten jättänyt kantajansa.

John Quiman

Yhdellä videolla Fauci, muistaakseni, otti maskin pois, kun tuli filmaustauko. Ei vaan tiennyt, että kamera rullasi edelleen. Ympärillä oli TV-tiimiä ja silleen, mutta maskia käytti vain filmaamista varten, heti pois, kun uskoi kuvatun olevan purkissa.

metsäkulman murre

Toivoisin, että ohjelmisto mahdollistaisi tekstin jakamisen kappaleisiin, joiden välissä on tyhjä rivi. Nyt kaikki menee yhteen pötköön.

John Quiman

Saa tyhjän välin, mutta pitää tehdä ”tuplaväli”, jotta olisi yksi kokonainen rivi välissä.
Tässä on vain rivinvaihto kerran. Kun kirjoittaa viestiä näyttää siltä kuin olisi tyhjä rivi kappaleiden välissä.

Tässä on rivinvaihto kahdesti. Tulee vallan reipas väli, joka julkaistussa tekstissä on kuiten vain yksi tyhjä rivi välissä.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Ilkka Mänttäri

No niin paljon kuin sinua arvostankin niin onko oikein että meidän pitää sopeutua siihen että softa tekee kuten haluaa. Koko ajan olen jotenkin ajatellut että nuo softat täytyy tehdä siten että ne tekevät kuten ihmiset ajattelevat .Olen aina vähätellyt kokemustani tietokoneista. No olen syntynyt niiden keskelle. Tuolloin ei tavallisella ihmisillä edes ollut mahdollista ostaa henkilökohtaista tietokonetta.Hinta oli josskin 40 000 markan paikkeilla.Olin ehkä ensimmäisiä jotka saivat tuon etuoikeuden. 70-luvulla ei oikein ollut noita asioita. On myös pakko kiittää työnantajaa joka on tehnyt aika hyvän työn suomen eteen. Älkää ajatelko että työnantaja toimii teitä vastaan. Olen elävä esimerkki että näin ei ole.

John Quiman

Softan tulisi tietysti toimia niin, että näkisi juuri sen mitä saa tuloksena. Joskus kutsuttu sellaista WYSIWYG -nimellä. Mutta sitten, kun ei ole niin, pitää kikkailla.

Sain hankituksi ensimmäisen tietokoneeni 1993 ja seuraavana vuonna harrastin ohjelmointia sekä kotisivujen tekoa. Kotisivuista tulikin saman tien hyvä tulonlähde. Siihen aikaan suurin osa tiedosta kaivettiin toisten tekemistä sivuista, joista luettiin koodia, jotta saisi selville, miten jokin yksittäinen asia tehtiin. Ei ollut vielä paljon tietoa tarjolla. Piti kikkailla koodinkin kanssa, koska eri selaimet näyttivät eri tavoin, mutta kikkailemalla ne sai näyttämään samalla tavalla. Siihen aikaan niin ohjelmoinnissa kuin nettisivujenkin tekemisessä oli tärkeää tehdä kaikki niin, että se söisi mahdollisimman vähän koneen resursseja. Sitten tuli niitä ohjelmia, joilla pystyi kirjoittamaan sivuja, mutta en koskaan ryhtynyt niiden käyttämiseen, koska ne tekivät niin rumaa koodia ja tekivät valtavasti ihan turhaa. Joskus kokeilin ja siinä olikin iso perkaaminen, että sai kaiken tarpeettoman pois. Kirjoitan vieläkin sivut käsityönä Notepad++:ssa, joka onkin ainoa uutuus, joka on kelvannut. Käsityönä saa prikulleen sen mitä haluaa ja ilman turhia bittejä.

Epäilen kyllä, että ei ole montaa enää jäljellä niitä, jotka kirjoittelevat käsityönä sivuja. Yksi syy taitaa olla, että on työläämpää oppia käsin koodaaminen kuin oppia käyttämään jotain ohjelmaa, joka tekee sen helposti. Vanhan koulukunnan koodaajille jälki on kamalaa, mutta sitähän ne eivät tiedä ;D

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Ilkka Forsten

Ensimmäinen saavutukseni tietokoneiden aikaudella oli kartella niitä viimeiseen asti. Toinen saavutukseni oli seuraus ensimmäisestä, eli jumiutin aparaatin niin että ammattimieheltäkin meni muutama tunti saada se vinoon mennyt bitti pois sieltä jostakin. Kiitos hänelle näin jälkikäteen, sillä luoja otti hänet pois pikaistuksissaan, mitä tosin vauhditti henkilön oma halu päästä eroon tästä ulottuvuudesta.

Lepää rauhassa ystävä, otti koville kohdata tapahtunut ja saattaa sinut haudan lepoon. Liian aikaisin ja liian nuorena..

Ilkka Forsten

Näpäytä kahdesti enter näppäintä, niin homma onnistuu.

Siis näin.

John Quiman

Ohjelmistopuolella tehdään koko ajan ”parannuksia”, joista suuri osa on selviä huononnuksia.

Sitten on niitä käyttäjien kontrolliin pyrkiviä yrityksiä, kuten Microsoft, joka osti Skypen. Ei ollut kauan peer2peer, siis käyttäjien välinen yhteys olemassa. Muuttivat pian siten, että kaikki menee MS:n palvelimen kautta, jolloin MS voi tallentaa jokaisen tekstiviestin ja puhelun. Lisäksi niin hyviä ”parannuksia” ohjlemaan, että kokolailla lopetin Skypen käytön. Nyt käytän sitä hyvin harvoin satunnaisesti, kun se on jostain syystä edullisempi ratkaisu.

Ilkka Mänttäri

En käytä Skypeä ollenkaan. Vaimo käyttää kun nuo tavalliset puhelut esim Pietariin tai Viipuriin ovat niin kalliita. Siellä ei tunneta muuta kuin minuuttilaskutus joten Skypestä on muodostunut jonkinlainen normi, puhelin kun on yleensä aina auki ja hälyttää jos joku Skypellä tavoittelee. Saattaa puhua kuulumisia joskus tunninkin, tulisi muulla tavalla aika kova lasku. Minulle vähiin puheluihini ja nettiin riittää mainiosti kotimainen operaattori.

Kata

Kyllä se skype on tällä hetkellä hyvä kun puolet perheestäni on siellä rapakon takana.Pakko tietää miten voivat ja millä niitä taas kiusataan.Ja kun ei voi matkustaa niin edes näkee….

John Quiman

Sellaiseen käytän nykyään whatsappia, hyvin harvoin skypeä.

Kata

Mun jälkikasvu perheineen ei suostu asentamaan sitä..vain skype ja gmail…ne on erilaisia ”amerikkalaisia”…kuulemma enemmän kontrolloi kuin skype…

John Quiman

Voi olla, että Whatsup on nykyisin enemmän kontrolloitu, koska Naamakirja osti sen voidakseen pilata senkin. Gmail on Googlen, joka suodattelee poliittisin perustein hakutuloksia, mutta en tiedä kuinka paljon vakoilevat sähköposteja. Yksi ja toinen lupailee, miten viestintä on turvassa ja kaikki on salattua, vaan en pidä niiden lupauksia kovin suuressa arvossa.

Joitain uusia on olemassa, mutta en ole niihin perehtynyt, koska ainakaan vielä ei ole suorastaan vaarallista kirjoitella mitä ajattelee. On joitakin, joissa salaus on ainakin aika luotettava ainakin nyt, tiedä sitten, jos myyvät sen pahalle aikanaan hyvästä rahasta ja sitten salausten arvo katoaa.

Joskus ennen jaksoi olla kiinnostunut kaikesta uudesta ja häärätä niiden kanssa. Myöhemmin tulin siihen käsitykseen, että olkoon pentele, kun vie vaan aikaa, eikä’ siitä ole oikein mitään hyötyä.

Olen tosin miettinyt jossain määrin tapoja tehdä salattua viestintää ja olen kehittänytkin yhden, joka toimii pienessä piirissä huomaamattomalla tavalla, mutta en ole sitä ideaa vielä toteuttanut, kas kun ei vielä motivoidu niin paljon. Hieman vitsaillut sellaisellakin, että voisi käyttää radiosähkötystä, jota tuskin kukaan jaksaa nykyään seurata ja Suomen armeijan ns. matolaatikkoa, jolla salaaminen oli niin tehokasta, että Neuvostoliitto ei vuosien yrityksistä huolimatta kyennyt sitä ratkaisemaan. Yksi rauhanehdoista olikin matolaatikon paljastaminen heille.

Ehkä valtakunnan syyttäjä tulee kuuden vuoden päästä kertomaan, että kirjoitit kahdeksan vuotta sitten tällaisen lauseen siinä ja siinä viestimessä ja yhdessä puhelussakin mainitsit tällaista, joten ei kun oikeuteen vastaamaan teoista.

Viimeksi muokattu 1 kuukausi sitten by John Quiman
Ilkka Mänttäri

On vähän sellainen käsitys että näitä alustoja tulee ja menee. Kun niistä tulee riittävän röyhkeitä tietojenkalastelijoita ne kuolevat. Ongelma on se että niiden pitää olla riittävän yleisiä että niistä olisi hyötyä esim. puhelimen korvaajana. Se on pitkä kehitys ilman loppua. Kuten kaikessa koitetaan ottaa hyvät puolet ja vältää huonoja, vaihtelevalla menestyksellä.

John Quiman

Sehän noissa on ongelmallista, kun pitäisi olla molemmilla sama sovellus. Kamalan montaa ei ainakaan puhelimessa voi pitää, eikä pöytäkoneessakaan suurta määrää voi pitää koko ajan auki.

Ilkka Forsten

Vei digitaali elämästä hohdon, ja tolpalta johdon..
-Juice Leskinen – ( Sähköpylvään sielunelämä. )

Kata

Näin voi käydä..lieko vielä silloin toiviaistäti hommissa… 😀

John Quiman

Sitten on varmaan jo toiviaistäti versio kaksi tai kolme puhkumassa.

Kata

😀 epäilemättä!

Horace Smith

Gmail lukee koneellisesti posteja, jotta se voi näyttää mainoksia sen mukaan. Ja koska posteja luetaan, niin aivan satavarmasti tietyistä avainsanoista lähtee tieto erinäisiin aakkosfirmoihin. Tästä ei ole pientäkään epäilystä.
Protonmail taitaa olla sähköposteista vahvimmin suojattuja tällä hetkellä. Tosin viestien salaukset ovat nykyään niin vahvoja, ettei niitä saa auki edes aakkofirmat. Sen sijaan salamattoman metadatan (IP, MAC, aikaleimat ja muut laitetunisteet) perusteella voidaan jäljittää hyvinkin tehokkaasti. Tälläkin sivulla on monien somepalvelujen linkkinapit, ja ne seuraavat selaimen käyttöä niin kauan kuin evästeet poistetaan. Itse käytän cookie autodelete lisäosaa, joka hoitaa poiston automaagisesti.
Käytännössä TOR ja Tails Linux ovat ainoat pomminkestävät ratkaisut anonymiin selailuun ja kirjoitteluun. Tor on saatavana ainakin Androidiin, ja tietoturvallisia viestialustoja on muutama, kuten Signal, Telegram jaThreema.

metsäkulman murre

”Gmail lukee koneellisesti posteja, jotta se voi näyttää mainoksia sen mukaan. Ja koska posteja luetaan, niin aivan satavarmasti tietyistä avainsanoista lähtee tieto erinäisiin aakkosfirmoihin.”

Ehkäpä Gmail-tilejä ruvetaan poistamaan viestien sisällön takia. Tai kenties niin jo tehdään. Tulee mieleen myös tilin peruuttaminen muualla ilmaistun ”väärän” sanan takia.

Jos sensurointi ja valvonta perustuu avainsanoihin kuten esimerkiksi ”huippuosaaja”, niin seuraava askel on, että ihmiset alkavat käyttää muita ilmaisutapoja. Niitä voisivat olla tämän hetken ihmisille absurdeilta näyttävät kielikuvat ja lauseet.

Tälläkin alustalla näkyy Facebookin, Twitterin ja Googlen tunnukset, joita napauttamalla voi kirjautua ”sisään”. Outoa. Yhtä hyvin siinä voisi nykyisten valtiollisten tiedusteluorganisaatioiden painikkeet.

Horace Smith

Pelkäänpä, ettei mahdollinen tilin poistaminen ole edes pahin asia. Jos tilejä poisteltaisiin, niin sehän paljastaisi heti, että viestejä luetaan, ja ihmiset siirtyisivät muihin palveluihin.

Google ei julkisesti tunnusta, että sen henkilökunta lukisi viestejä. Se ampuisi omaan jalkaansa.
Todennäköisesti tileistä tehdään profileeja, ja seurataan mitä ja millaisia viestejä siinä kulkee.

Itse en käytä Gmailia mihinkään. Tosin rikolliset, terroristit ja muut alamaailman toimijat käyttävät muita, vahvasti salattuja palveluja kuten Wickr. Niiden salausta ei pysty murtamaan. Viimeksi viranomaiset pääsivät rikollisten jäljille luomalla feikkisovelluksen, joka vuosi tietoja. Se kertoo, siitä ettei oikeiden tietoturvallisten sovellusten kuten Signal tai Telegram salausta voi murtaa.

John Quiman

Mielestäni gmail sopii oikein hyvin sähköpostiosoitteille, joita ei itse varsinaisesti käytä, vaan antaa niitä erilaisiin palveluihin tms., jotta ei saisi todelliseen sähköpostiosoitteseensa mokomaa roskaa. Niissä on tietysti oma nimi, siis ihan itse keksitty.

Minulla on useampiakin, joista osaa en edes muista enää.

John Quiman

Noihin kaukopuheluihin lankapuhelimiin tai vaikka kännyköihin ja tekstiviesteihin se Skype on minulla vielä käytössä. On tilillä vähän rahaakin.

En tosin ole kovin tyytyväinen Skypen kehitykseen, mutta käytän sitä mikä milloinkin on paras tai vähiten huono ratkaisu.

Kata

https://www.reddit.com/r/NoNewNormal/comments/oy09f7/imagine_thinking_this_is_a_good_thing/
Saa nähä minne tuo huuhku meidät kaikki vie….mutta kyllä me ylestä selvitään!

John Quiman

Sama linja kuin Suomen hallituksella. Onko laillista tai ei, on sivuseikka.

Totuus asiasta

Siirtoloisia ne on.

John Quiman

Loisilla on tapana hyväksikäyttää parasta loisittavaa. Suomesta onkin viestitetty, että tänne vaan, täällä saa loisia ja tehdä kaikenlaista laitontakin ilman seurauksia.

Liity kannattajajäseneksi

Uusimmat uutiset

Kansalaisen verkkokauppa