Eurooppa Politiikka

Saksan AfD-puolueen avoin kirje pelastus- ja turvallisuusviranomaisille

Kuva Pixabay.
Saksan Alternative für Deutschland -puolueen (AfD) eduskuntaryhmän johtaja Alice Weidel on kirjoittanut avoimen kirjeen Saksan pelastus- ja turvallisuusviranomaisille.

”Rakkaat poliisit, palomiehet, lääkärit ja sairaanhoitajat

AfD-puolue seuraa kauhistuneena raportteja, joista käy ilmi lisääntynyt väkivalta henkilöitä kohtaan, jotka ovat valinneet tiekseen yhteiskunnan hyvinvoinnin ja ihmishenkien pelastamisen. Regensburgissa nähtiin taas viikonloppuna, millaisen silmittömän väkivallan kohteeksi te joudutte päivittäin.

Yhä uudestaan ja uudestaan joudumme lukemaan, että valtion olisi luotava edellä mainittaiulle organisaatioille uudet toimintatavat, jotta lääkärit ja palomiehet miellettäisiin valtion edustajiksi. Organisaation johto ei tunnusta koko totuutta, mutta se ei ole enää salaisuus kenellekään. Jo pitkään ennen vuotta 2015 poliisit, palokunta, lääkärit ja sairaanhoitajat ovat joutuneet väkivaltaisten hyökkäysten kohteeksi erityisesti kaupungeissa, joihin on kehittynyt rinnakkaisyhteiskuntia. Tämä ilmiö ei rajoitu pelkästään pelastustehtäviin vaan on levinnyt myös sairaaloihin ja lääkärin vastaanotoille.

Tämä on kulttuurinen ilmiö, joka on vahvistunut vuoden 2015 maahanmuuttoaallon jälkeen. Muutoksen aikaan saamiseksi on tunnustettava syyllinen selvästi. Tämän selvittämiseksi riittää pieni annos päivittäisiä uutisia, joista voi tutkia itse, että suurin osa hyökkääjistä on islamistisesta kulttuuripiiristä. Tekijöiltä puuttuu kunnioitus asioissa, jotka ovat meille itsestäänselvyys.

Vaadimme että poliittisesti vastuuliset kohtelevat tekijöitä nollatoleranssilla. Ne jotka hyökkäävät näitä ryhmiä vastaan – ryhmiä, jotka pelastavat henkiä, auttavat ihmisiä ja sammuttavat tulipaloja – on kohdeltava kaikilla lain antamilla valtuuksilla kovimman mukaan, eikä  heillä ole Saksassa mitään tekemistä.

Rakkaat palomiehet, poliisit, lääkärit ja sairaanhoitajat, teidän ammattinne on riittävän haastava jo ilman näitä uusia riskejä ja uhkia.

Minä kiitän omasta puolestani teitä sydämestäni palveluksistanne yhteiskunnallemme. Siksi yhteiskunnallemme on erittäin tärkeää, että Te ja työtoverinne voitte tehdä työnne ilman suurta uhkaa loukkaantua vakavasti. Tämän takia pyydämme teitä kiireesti rikkomaan hiljaisuuden muurit ja haastamaan esimiehenne johtoportaassa. Me tuemme teitä toimissanne.”

Lähde: Lehdistötiedote AfD.

Liity kannattajajäseneksi