Kotimaa

Valion Lemmy Kilmister -tribuutti voitti Golden Drum -kilpailun Grand Prix’n

Meijeriyritys Valio ja mainostoimisto hasan & partners pokkasivat perjantai-iltana Sloveniassa filmisarjan pääpalkinnon 23:tta kertaa järjestetyssä Golden Drum -kilpailussa.


Grand Prix -palkinto napsahti Suomeen tribuutista muusikko Lemmy Kilmisterille, josta alun perin oli tarkoitus tulla yllättävä uusintaversio Valion ja Maito ja terveys ry:n legendaariselle ”En oo koskaan juonu maitoa” -mainokselle.

Vain kuukausi mainoskuvausten jälkeen, ikoninen muusikko kuitenkin yllättäen menehtyi ja laittoi mainostyöryhmän arvioimaan tilannetta uudelleen.

– Suru-uutisten jälkeen oli selvää, että kampanjaa ei tultaisi toteuttamaan alkuperäisen suunnitelman mukaisesti, vaan kokonaisuus riskeineen olisi arvioitava nopeasti uudelleen. Analyysin pohjalta teimme päätöksen siirtyä mainonnasta viestintään ja sitoa viesti tilanteeseen jakamalla relevantti muisto, joka kunnioittaa edesmennyttä rock-ikonia – eli tehdä tämä niin kuin Lemmy itse olisi halunnut, kertoo kampanjan luova johtaja, hasan & partnersin COO Jussi Lindholm.

Lopputuloksena syntyi tribuutti edesmenneelle rock-legendalle, joka tavoitti pelkän ansaitun medianäkyvyyden avulla maailmanlaajuisesti yli 87 miljoonaa lukijaa. Yksistään Valion ja hasan & partnersin YouTube-tileiltä videota on katsottu toista miljoonaa kertaa ja siitä uutisoitiin ympäri maailmaa The Guardiania ja The Telegraphia myöten.

– Yhteistyö Lemmyn kanssa mainonnassamme oli luonnollisesti hyvin poikkeuksellista. Mutta haluamme markkinoinnissamme tehdä poikkeuksellisia asioita. Olimme iloisia ja ylpeitä hetkestämme Lemmyn kanssa ja halusimme jakaa hetken koko maailmalle – kuitenkin eri näkökulmalla, kuin olimme alun perin ajatelleet. Arvostamme myös rohkeasta teosta saamaamme palkintoa, sanoo Valion brändijohtaja Hanna Hiekkamies.

Golden Drum -kilpailussa menestystä niitti myös hasan & partners Groupiin kuuluva hasan communications, joka yhdessä Suomen Ulkoministeriön kanssa voitti kaksi kultaista palkintoa Ulkoministeriölle tehdystä Finland Emojis -kampanjasta.

Hasan & Partners:
Hasan & Partners -ryhmä on suomalainen markkinointiviestinnän konserni, johon kuuluu mainostoimisto hasan & partnersin lisäksi Tukholmassa ja Amsterdamissa toimiva mainostoimisto Perfect Fools, viestintätoimisto hasan communications ja asiakasnäkemystoimisto Frankly Partners. Ryhmän asiakkaita ovat mm. Valio, DNA, TallinkSilja, KONE, Veikkaus, Zound Industries ja Sinebrychoff. Yritys on valittu kolme kertaa peräkkäin maailman 20 johtavan itsenäisten mainostoimistojen joukkoon.

Liity kannattajajäseneksi

Uusimmat uutiset

  • Grillien varaosat! yli 100€ ostoksiin ilmainen toimitus

Kansalaisen verkkokauppa